degyfk-logo

Üdvözlünk a honlapon!

Üdvözlünk a honlapon!

Jó helyen jársz ...

Mindent megtalálsz rólunk a felső és oldalsó menükben!

Légy nyitott, és érezd magad otthon!

Továbbképzés

Továbbképzés

Még nem unod a tanulást?

Karunkon tovább képezheted magad.

Válassz továbbképzéseinkből!

Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.
Kezdőlap Események Pedagógus napi köszöntő

Pedagógus napi köszöntő

pednap

PEDAGÓGUS NAPI KÖSZÖNTŐ

A pedagógus nap igazi globális ünnep, annak ellenére, hogy országonként eltérő időpontokban ünneplik meg. Nálunk most, Törökországban novemberben, az USA-ban május hónapban, Kínában szeptemberben. Van olyan ország, ahol a pedagógusok köszöntése egyben munkaszüneti nap.

Donászi Magda nekünk szóló versének címe: Ma szívünk ünnepel. Első két sora:

" Ma nem tanulni jöttünk.
Ma szívünk ünnepel. "

Az ünnepek nélkülözhetetlenek életünkben. Különös periodikával vannak jelen, lelki életünket erősítik, élményt jelentenek, gondolatokat megfogalmazására ösztönöznek, érzelmeink szabadulnak fel. A mai nap ünnepi jellegét az fokozza, ahogyan azt megéljük.

A munkanapok mellett megállunk egy rövid időre, magunk között vagyunk együtt, egymásra figyelünk. A közös ünnep kellemes érzése remélem, majd tovább él a hétköznapokban, amely erősíti összetartozásunkat. Ezért is tartjuk meg minden évben hagyományszerűen a pedagógus napot.
A pedagógusokat, a pedagógusképzésben résztvevőket ünnepeljük.
Van-e melengetőbb érzés, mint egy szál vagy egy csokor virággal zavartan, de széles mosollyal előttünk álló kisgyermek, hallgató, vagy az egyszerű, de mindent kifejező, tétován kimondott „köszönöm”? Sokan átélhettünk már ilyen pillanatokat.
A pedagógus egész lényében az. Úgy tűnik, hogy a mosoly, a gyermekek, fiatalok iránti nyitottság, a törődés, az adni tudás és akarás személyiségünk legmélyebb, legjellemzőbb tulajdonságává válik.

Írnak arról, hogy a pedagógiai munka szépségét az a kapcsolat adja, amely e folyamat közben keletkezik. Az a mind magasabb szintre szerveződő kapcsolat a hallgatóval, gyermekkel, oktatókkal, óvodapedagógusokkal és más munkatársakkal, amely maradandó, olykor halványodó, de mindenképpen valamilyen formában bevésődő. Ezt a kapcsolatot nem lehet helyettesíteni!

Sokan emlékszünk olyan pedagógusokra, akit szerettünk, s akit szerettünk, annak a tanítására is nyitottak voltunk. Csodálhatnak, elismerhetnek azért, amit tudunk, de szeretni azért a kapcsolatért szeretnek, ami kialakul a tanár és tanítványa között. Ez a kapcsolat alapozza meg majd a tudomány, a tudás iránti szeretet is.

Nekünk is voltak mintáink, s mi magunk is minták, modellek vagyunk környezetünknek. A minták így hagyományozódnak. Így épülünk mi egymásból, egymástól, pedagógusok. A legfontosabb kérdés, mit adunk mi egymásnak?

  • átadjuk a tudást, amit mi már megszereztünk,
  • egymás iránti érdeklődést, megértést,
  • megosztjuk örömünket, lelkesedésünket, amely átragad,
  • átadjuk jókedvünket, átadjuk tulajdonságainkat és gondolkodásmódunkat, miközben mi is kapunk.

Minderre a szeretet tesz képessé bennünket. Az önzetlenség, odaadás, lelkesedés, bizalom, a példa értéke áthagyományozódik mindenkire, aki a hallgatók és gyermekek környezetében szorgoskodik, aki a jövőt építi a pedagógia eszközeivel.

Ennek a mai, ünnepi alkalomnak méltó eseménye azok köszöntése, akik életük munkás éveinek nagy részét intézményünkben/karunkon töltötték.

  • Dr. Deliné Fráter Katalin, főiskolai tanár
  • Dr. Bondár Zsuzsanna, főiskolai docens
  • Gibárti Csabáné, könyvtárvezető
  • Balla Gézáné gyakorlatvezető óvodapedagógus
  • Szabó Sándorné, dajka
  • Boros Sándor, festő

Gilbert Keith Chesterton mondja: „A világon mindenkinek hinnie kell abban, hogy képes valami olyasmit nyújtani, amit a világ nélküle nem kapna meg.” Bizton állítom, hogy a nyugdíjba vonulók mindegyike - ki-ki a maga területén - nyújtott annyit és olyat, amivel e hitük beteljesedett.

Teljesült az a kívánalom is, hogy: „Amit érdemes csinálni, azt érdemes jól csinálni.”

Olyan munkatársakat köszönthetünk, akik a szűnni nem akaró változások időszakában képesek voltak átértékelni a régit és elsajátítani az újat. Egyre szűkülő időkeretekben voltak türelmes tanítók, tanácsadók, figyelmes meghallgatók, tapintatos terelgetők. Felelősségérzetük adott erőt a naponkénti újraé­pítkezéshez. A szigorúság a szeretet kifejezése volt. Akik velük találkoztak tanulmányaik során, megtalálták azt a mestert, akinek szelleme világos, tudása nagy és szíve jó. (egy arab filozófus után)

Követendő példát adtak önzetlen emberségből, másokra figyelésből, őszinteségből, becsületességből. Ők életük példájával is tanítottak: szorgalmukkal, kötelességteljesítésükkel, igényességükkel, céltudatosságukkal, kollegialitásukkal. Valamennyi erényüket szinte fel sem lehet sorolni. Hívatásukat, hitvallásukat gyakorolták, küldetést teljesítettek.
A tanítás, a hallgatókkal való foglalkozás, a hallgatók gyakorlati munkájának segítése életük értelmét adta. Új és új energiákat mozgósítva keresték meg benne az örömet, mint ahogy a festő festésben, az énekes éneklésben, a költő írásban.

Most annak a kívánságomnak, kívánságunknak adok hangot, hogy a példaértékű un. aktív munkaéveknek szóló köszöntés kezdete legyen egy másfajta kapcsolatnak, esetenként további munkakapcsolatnak.
Kívánom, kívánjuk, hogy a legdrágább kincs, az egészség, s a család, mint társ legyen támogatója minden kedves nyugdíjba vonuló munkatársamnak, munkatársunknak.

Dr. Kovácsné Dr. Bakosi Éva
dékán

 

Bejelentkezés

Jelenleg 47 vendég olvas minket

TechInfo

Tartalom megtekintés találat : 1697869

Ajánlott böngésző:

Chrome
Google Chrome

Minimális felbontás:

1024 x 768